تصویر پست
معمولاً شرکت‌های تجاری و صاحبان خانه ها مایلند دوربین‌های نظارتی را با فاصله از ساختمان نصب کنند تا افرادی که قصد وارد شدن به ساختمان را دارند زیر نظر بگیرند. در این مواقع، گزینه‌ای که به کار می‌رود دوربین تله‌ای است. این دوربین‌ها هم کم‌هزینه هستند و هم به سادگی قابل نصب می‌باشند. اگرچه مشکلی که همواره در رابطه با دوربین‌هایی که در فاصله‌های دور نصب می‌شوند وجود دارد این است که برای دسترسی به فایل‌ها و تصاویر ضبط شده باید به محل نصب دوربین مراجعه نمود. هرچند یکی از سازندگان دوربین‌های تله‌ای به نام ریکانیکس با ارائه‌ دوربین‌های نظارتی شبکه سلولی این مشکل را رفع کرده است. در این مقاله می‌خوانیم که چگونه در مقایسه با کمپانی‌های کیواستار و ویدئوفید ، این ویژگی دردسرهای موجود در این دوربین‌ها را حل کرد‌ه ‌است.

 

اساس دوربین‌‌های تله ای سلولی:
اساس ساخت دوربین‌های ریکانیکس مشابه سایر دوربین‌های این دسته‌اند: ۱۰۸۰p/3.1MP، ۴۲° FoV، ضبط تصاویر به روی حافظه‌های اس‌دی ، سنسورهای حرکت مجتمع و منورهای آی‌آر ، ضبط ماکزیمم ۲fps علاوه بر این
 ویژگی‌ها، ریکانیکس یک واحد ثبت پلاک اتوموبیل جدا با ویژگی ۷۲۰p/1.3MP را ارائه نموده ‌است که قادر است از پلاک وسایل نقلیه با سرعت عبور تا ۵۰mph، عکس‌برداری نماید.

 

فعال در شبکه سلولی:
آن‌چه که ریکانیکس را جذاب می‌نماید، مودم سلولی جی‌اس‌ام چهار بانده است که این قابلیت را به دوربین می‌دهد که تصاویر ثبت شده را از طریق پیامک‌های متنی ‌و یا از راه پست الکترونیکی با تی-موبایل یا وایرلس ای‌تی ‌و‌ تی به ۴ تلفن همراه و دو ایمیل آدرس بفرستد.
هرچند دوربین‌های نظارتی مخفی ‌شده، قادر به انتقال تصاویری با تعداد پیکسل کمتر اس‌دی ۵۱۲x384 ‌‌‌هستند (‌با اینکه تصاویر در روی کارت‌های حافظه‌ داخلی با رزولوشن بالاتری ضبط می‌شوند.) و همچنین دوربین‌های ثبت پلاک وسایل نقلیه نیز در مواقع اعلان خطر، تصاویر را با رزولوشن full 720p می‌فرستند. تعداد تصاویری که در هر یک از این مواقع انتقال داده می‌شود در پیکربندی دوربین‌ها تنظیم می‌گردد، به طور معمول ریکانیکس بهترین تعداد را ۵ عدد پیشنهاد می‌دهد. این گزینه در دوربین‌های سلولی ریکانیکس راه‌حل عملی‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه غیرسلولی قبلی است که در آن‌ها تصاویر به صورت دستی و معمولاً پس از زمان طولانی از رخدادن حادثه به‌دست می‌آیند. دوربین‌های تله‌ای سلولی تنها در آمریکا موجود است.‌
نحوه‌ ارتباط با دوربین‌های سلولی مساله دیگر است، کاربران نمی‌توانند به طور زنده تصاویر این دوربین‌ها را از طریق گوشی‌های هوشمند و یا سیستم‌های خانگی‌شان پیگیری نمایند.‌ عمر باتری آن‌ها نیز بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تصویراست، یک باتری خارجی ۱۲VDCنیز برای موارد نیاز در نظر گرفته شده‌است. یک کیت انرژی خورشیدی نیز برای زمان‌هایی که دوربین برای مدت طولانی‌تری جاسازی می‌شود نیز موجود است.‌ 
ریکانیکس مودم‌های سلولی را با سیم کارت در نظر گرفته است. این گزینه در اختیار کاربر قرار داده شده که این سرویس را با تی-موبایل یا ای‌تی و تی راه‌اندازی نمایند یا خیر.
مودم به عنوان یک خط اضافی یا وسیله موبایل به حساب‌های موجود در همان حالت افزوده می‌شود و طرح شارژ اضافی داده/متن اعمال خواهد شد.‌ اگر یک حساب کاربری جدید باز شود، بهتر است طرح داده و متن بی‌محدودیت
گزیده شود.‌ انتخاب حامل‌ها ممکن است بستگی به مناطق پوشش شبکه سلولی وایرلس ای‌تی و یا‌ تی-موبایل داشته باشد،‌ قبل از خرید به این نکته توجه نمایید.
برای مناطق دور با پوشش ضعیف شبکه سلولی می‌توان از یک آنتن بهره بالا استفاده نمود.

 

هزینه:
دوربین‌های تله‌ای سلولی مخفی SC950C ریکانیکس و همچنین دوربین‌های ثبت پلاک وسایل نقلیه‌ SM750C هرکدام به ارزش ۱۲۰۰ دلار به فروش می‌روند. این دوربین‌ها را می‌توان مستقیم و اینترنتی از فروشگاه ریکانیکس خریداری نمود و یا از فروشگاه‌های اینترنتی دیگر و یا فروشگاه‌های پخش محصولات نظارتی تهیه کرد.‌ قیمت کارخانه‌ نمونه‌های غیرسلولی ۶۵۰ دلار است.

 

لوازم جانبی محفظه:
یکی از مشکلات نگران‌کننده در رابطه با دوربین‌های تله‌ای برای نظارت این است که آن‌ها اغلب توسط دزدان و متجاوزان به سرقت می‌روند. برای مقابله با سرقت این دوربین‌ها، یک محفظه‌ استیل سنگین‌وزن در نظر گرفته می‌شود که به یک قطعه‌ ثابت محکم می‌شود و مجموعه‌های (‌kit‌) نهان‌سازی دوربین نیز موجود است که دوربین را به صورت یک سنگ، جعبه کابل و یا جعبه ابزار الکتریکی نشان می‌دهد.

 

مقایسه با محصولات مشابه:
در اینجا دوربین‌های سلولی ریکانیکس با محصولات مشابه IPVM مقایسه می‌شود:
 این محصول خیلی در ظاهر و راه‌اندازی به ریکانیکس شباهت دارد به جز اینکه از وایرلس ۹۰۰ مگاهرتزی برای ارسال تصاویر به یک ایستگاه نزدیک پایه استفاده می‌کند. این مساله انعطاف‌پذیری جاسازی دوربین را کم می‌کند و نیاز به یک مسیر وایرلس از دوربین تا ایستگاه دارد. از نظر هزینه نیز دوربین BuckeyeCam 1050 دلار (بدون پایگاه) قیمت دارد. دوربین BuckeyeCam قابلیت تصویربرداری از پلاک وسایل نقلیه را هم ندارد.
دوربین‌های ریکانیکس رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی کیواستارها و یا توانایی اجرای پیام‌های صوتی را ندارند. در عوض ریکانیکس قابلیت انتقال تصاویر را در زمان اعلان خطر و برنامه‌ریزی فایل‌های ضبط شده را دارد.
هزینه‌ یک کیو استار حدود ۴ تا ۵ هزار دلار است در حالی‌ که قیمت ریکانیکس‌های سلولی، کسری از این هزینه است.‌ علاوه بر این‌که کیو استار نیز نمی‌تواند از پلاک‌ها تصویربرداری کند.‌
MotionViewer- این دوربین‌ها تقریباً شبیه دوربین‌های ریکانیکس هستند، با این تفاوت که آن‌ها در انتقال وایرلس ویدئو به تابلو کنترلی که در فاصله‌ ۱۵۲ متری نصب شده است، رزولوشن اس‌دی ندارند که این مساله در جاسازی دوربین محدودیت‌هایی را به‌وجود می‌آورد.
 تابلو کنترل می‌تواند با باتری کار کند و همچنین می‌تواند با تلفن همراه فعال شود. در تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده شده است که چگونه موشن ویورها می‌توانند تصاویر را از طریق کنترل پنل به یک ایستگاه نظارت از راه دور بفرستند و از راه دور با اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند دیده شوند.‌ قیمت کارخانه‌ این دوربین‌ها بدون در نظر گرفتن کنترل پنل حدود ۶۰۰ دلار است. با این دوربین‌ها نیز امکان تصویربرداری از پلاک‌ها وجود ندارد.‌
توصیه در به‌کارگیری دوربین‌های نظارتی تله‌ای ریکانیکس این دوربین‌ها در مواقعی که استفاده از دوربین‌های نظارتی معمولی به دلیل هزینه، محل و عدم وجود زیرساخت‌های موجود غیرممکن است، بسیار گزینه‌ مناسبی است.‌ همچنین در مواردی که نیاز به نصب و استفاده سریع و مخفیانه
از دوربین‌های نظارتی برای مثال در بازرسی‌های خصوصی و یا موارد قانونی است، نیز استفاده از این دوربین‌ها بسیار مناسب خواهد بود.‌ آن‌ها در هر جایی که شبکه سلولی (رادیویی) ای‌تی و تی و تی-موبایل وجود داشته باشد.می‌توانند نصب شوند.

 

برخی از موارد و محل‌هایی که در آن‌جا امکان نصب این دوربین‌ها وجود دارد:
مزارع، سایت‌های ساخت و ساز، کابین‌های دور، مراکز دفع زباله‌ غیرقانونی، انبارهای ذخیره‌سازی، مکان‌های عبور از مرزهای غیرقانونی، مناطقی که مستعد سرقت مس هستند. فقط این را به خاطر داشته باشید که امکان مشاهده‌‌ زنده‌ ویدئوها وجود ندارد، تنها در مواقعی‌که حرکتی مشاهده شود و اعلان خطر شود می‌توانید ویدئوها را ببینید.

 

 

[شما میتوانید برای گرفتن مشاوره و انتخاب هوشمندانه  سیستم  مدار بسته مطابق با نیاز های امنیتی خود از شرکت تخصصی حفاظت الکترونیک مرصاد کمک بگیرید .]
بـعـدی
Digifort ۷ را بهتر بشناسید