تصویر پست
یکی از مهم ترین خدمات شرکت حفاظت الکترونیک مرصاد در زمینه نگهداری و پشتیبانی سخت افزار و شبکه است.
این فرآیند اجرایی شامل پیشگیری از نصب و راه اندازی ، خرابی ، ارتقاء و تعمیرات می باشد که انجام این کار بر اساس استاندارد فرآیند پشتیبانی سخت افزار و پشتیبانی شبکه است توسط ما انجام می شود.با توجه به توسعه روزافزون صنعت IT و وابستگی بیش از پیش شرکتها به رایانه و سیستمهای مجهز، نیاز به متخصصین مختلف در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.به دلیل گستردگی فناوری اطلاعات شرکتها ملزم به داشتن متخصصین در زمینه های مختلف شده اند که این به تنهایی هزینه فراوانی را به شرکتها تحمیل می کند.با این حال برونسپاری خدمات نگهداری و پشتیبانی سیستم ها و واگذاری آن به متخصصین مجرب و توانمند منجر به کاهش هزینه و مدیریت بهتر امور خواهد شد.

 

مزایای برون سپاری خدمات پشتیبانی سخت افزار و شبکه و سیستمهای کامپیوتری:
  • معمولا مدیران آشنایی کافی جهت استخدام پرسنل حوزه IT برای مجموعه تحت نظر خود را ندارند.
  • با توجه به گستردگی فناوری IT امکان استخدام شخصی که بتواند همه اطلاعات و تخصصهای لازم را جهت پیشبرد کارهای مربوط انجام دهد وجود ندارد.
  • درصورت کار با یک شخص شرکت وابسته به فرد می شود ولی درصورتیکه همکاری با یک شرکت این اطلاعات در قالب یک قرارداد حقوقی در اختیار آن شرکت قرار خواهد گرفت و درصورت بروز هر مشکل قابل پیگیری می باشد.
  • در زمان مرخصی و عدم حضور نیروی مربوطه شخص دیگری نیست که بتواند کارهای محول شده را انجام دهد.درصورتیکه با برون سپاری کار به یک شرکت متخصص همواره یک نیرو در اختیار کارفرما بوده و این مشکل وجود نخواهد داشت .
  • در صورت عدم رضایت از عملکرد پرسنل IT شرکت براحتی می تواند پرسنل خود را تغییر دهد و هیچگونه هزینه و ریسکی را متحمل نمی گردد.
  • ارائه مستندات و اطلاعات امنیتی پروژهای پشتیبانی بر اساس قرارداد جزو اصول کاری شرکتهای تخصصی در این زمینه می باشد. درصورتیکه این الزام معمولا در مورد پرسنل استخدام شده وجود ندارد و یا قابل پیگیری دائمی نیست.
  • انجام چکاپ های دوره ای در زمینه نگهداری پیشگیرانه جزو کارهای اصلی شرکتهای متخصص می باشد.
  • درنهایت برای کاهش هزینه ها و چالشهای مربوط به پرسنل اعم از حقوق،بیمه، عیدی و سنوات که یکی از دغدغه های اصلی مدیران میباشد عقدقرارداد با شرکت های متخصص در زمینه IT پیشنهاد میگردد.
نصب و راه اندازی شبکه ،راهی مناسب برای استفاده بهینه از سیستم و اجزای آن است. نصب و راه اندازی شبکه به شما این اجازه را می دهد که تمام عملکرد های کسب و کارتان مانند ارتباطات، انتقال داده،ذخیره و … را راحت تر مدیریت کنید.با نصب و راه اندازی شبکه، کامپیوتر شما می تواند از تمام قابلیت هایش حداکثر استفاده را ببرد و با تمام نیاز های کسب و کار شما تطبیق داده شود.
شما می توانید به هر کامپیوتری که در درون شبکه هست دسترسی داشته باشید، همچنین فایل ها و ابزار را به اشتراک بگذارید.یک طراحی اثر گذار شبکه ی کامپیوتری می تواند یک تغییر بنیادین در کسب و کار ایجاد کند.

 

 

اهمیت قرارداد پشتیبانی سخت افزار:
کاربران امروزی به لحاظ افزایش دانش IT قادرند بسیاری از مشکلات نرم افزاری در سطح مشکلات سیستم عامل و یا مشکلات نرم افزارهای کاربردی مختلف را رفع نمایند . در واقع بصورتی این کاربران میتوانند مشکلات و ایرادات نرم افزاری پیش آمده را حتی بصورت موقت رفع نموده تا متخصص پشتیبانی شبکه به آنها رسیدگی کند . از طرفی بسیاری از مشکلات و ایرادات نرم افزاری بصورت تلفنی و یا با استفاده از نرم افزارهای مدیریت راه دور سیستم قابل رفع می باشند .
اما در خصوص مشکلات و ایرادات سخت افزاری این امکان وجود ندارد تا بصورت تلفنی و یا راه دور بتوان ان ایرادات را رفع کرد و رایانه را به سیستم بازگرداند . لذا نیاز است تا همواره یک تیم پشتیبانی سخت افزار رایانه در کنار سازمان وجود داشته باشد تا در مواقع مورد نیاز بتواند بصرت سریع اقدام به رفع ایرادات نماید  .بسیاری از سازمانهای بزرگ ممکن است برای بخش سخت افزار خود یک تیم پیمانکار تعمیر و نگهداری سخت افزار بصورت جداگانه و یک تیم پیمانکار پشتیبانی و نگهداری شبکه نیز مجزا داشته باشند .
بهر حال اهمیت موضوع پشتیبانی و نگهداری سخت افزار رایانه در این است که اگر رایانه کارمندی خراب شده و از مدار خارج گردد آن کارمند عملاً دیگر هیچ کاری را نمیتواند انجام بدهد و سازمان باید به ازء ساعات کاری که وی تلف خواهد کرد و بهانه خراب بودن کامپیوتر را دارد هزینه پرداخت نماید .این در حالیست که اگر سازمان دارای یک قرارداد پشتیبانی و نگهداری سخت افزار با یک شرکت متخصص پشتیبانی سخت افزار باشد شاید بیکار شدن آن کارمند به چند دقیقه نیز کاهش یابد .

 

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر شامل چه کارهایی است:
پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر یکی از واحدهای مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران می‌باشد که وظیفه پشتیبانی سخت افزار و استفاده کننده آنها را در قالب قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار دارد. این فرآیند شامل پیشگیری از خرابی ، نصب و راه‌اندازی، ارتقاء و تعمیرات می‌باشد که انجام کار بر اساس استاندارد ITIL می باشد از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر ، و آسانتر از درمان است، توجه واحد پشتیبانی سخت افزار مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران را به خود معطوف داشته است.

 

کارهایی که در یک قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار انجام می گردد بطور کلی شامل موارد زیر می باشند :
  • جمع آوری اطلاعات کاربری جامع User ها
  • تهیه شناسنامه سخت افزاری سیستمها
  • انجام سرویس سخت افزاری اولیه بصورت کامل
  • انجام سرویسهای دوره ای PM بصورت سه ماهه یا شش ماهه
  • ثبت اطلاعات سخت افزاری سیستمها در نرم افزار مدیریت منابع شبکه
  • ثبت درخواستهای رفع ایراد در سیستم نرم افزاری پشتیبانی شبکه و ارائه گزارشهای متنوع کوتاه -نگهداشتن زمان پاسخگویی و زمان رفع عیب
  • بررسی نیازهای مشتریان و ارائه مشاوره های فنی در زمینه به روز رسانی سخت افزار های مربوط به واحد فن آوری اطلاعات

 

 

[شما میتوانید برای گرفتن مشاوره و انتخاب هوشمندانه  سیستم  مدار بسته مطابق با نیاز های امنیتی خود از شرکت تخصصی حفاظت الکترونیک مرصاد کمک بگیرید .]
بـعـدی
معرفی اترنت